showcase-feature.png
Головна Статті Балетмейстери
Балетмейстери
Головна статті
Балетмейстери
Верховинець Василь Миколайович
Авраменко Василь Кирилович
Чуперчук Ярослав Маркіянович
Василенко Кім Юхимович
Кривохижа Анатолій Михайлович
Гомон Олексій Олександрович
Похиленко Віктор Федорович
Володимир Петрик
Балог Клара Федорівна
Ластівка Дарій Григорович
Вантух Мирослав Михайлович
Малиновський Рафаїл Болеславович
Калінін Леонід Володимирович
Клоков Георгій Павлович
Сусліков Михайло Львович
Дебелий Валерій Григорович
Прокопенко Олександр Іванович
Всі сторінки
1 Вірський Павло Павлович (25.02.1905, м. Одеса — 05.06.1975, м. Київ) — хореограф і балетмейстер, артист балету. Народний артист СРСР, двічі лауреат Державної премії СРСР, Державної премії України ім. Т. Г. Шевченка.
У 1926 р. закінчив Одеське музично-драматичне училище по класу балету; у 1927—1928 рр. навчався в Московському театральному технікумі. З 1928 р. працював як соліст балету і балетмейстер в Одеському театрі опери та балету, пізніше — в театрах Москви, Харкова, Києва та Дніпропетровська. У 1937—1940 рр. — організатор і балетмейстер Ансамблю танцю УРCР, у 1940—1943 рр. — художній керівник Ансамблю пісні і танцю Київського військового округу. У 1933—1955 рр. керував балетною групою Ансамблю пісні і танцю Радянської армії ім. О. Александрова в Москві. 1955 р. повернувся до Києва, очолив Ансамбль народного танцю УРCР (нині — Національний заслужений академічний ансамбль народного танцю України ім. П.Вірського). Відзначений Державними преміями CРCР (1950, 1970), Державною премією УРCР (1965). Помер і похований у м. Києві.
У своїй балетмейстерській діяльності розвинув принципи, започатковані В. Верховинцем і орієнтовані на традиції українського народного танцю; в окремих випадках поєднував їх із сучасною тематикою. Cтворив хореографічні композиції: «Чумацькі радощі», «Гопак», «Новорічна метелиця», «Колгоспна полька», «Шахтарська святкова», «Рукодільниці», «Запорожці», «Флотилія "Радянська Україна"», "Ляльки", "Повзунець", "Шевчики" та ін. Численні композиції зафіксовано у збірці "У вихорі танцю" (вип. 1—6, 1977—1982).